jueves, 21 de febrero de 2008

Debat Solbes-Pizarro, Resultats Antena 3, Spanair.....

Com sempre ja es super-tard (mitjanit) intentaré ser breu i escriuré una mica per desconectar:

Vull tocar 3 temes:

1) Debat Solbes-Pizarro: No el volia veure, però al final l'he vist. Passi el que passi, sempre passarà el mateix. Les enquestes dels diaris de dretes diran que ha guanyat en Pizarro i els d'esquerres en Solbes. Bé, la meva opinió es que en Solbes m'ha semblat un bon professor d'economia, d'aquells que encara queden a les universitats, allí on vaig estudiar econòmiques. Anava plagat de dades. L'altre bastant a la seva, no es polític, només llegia i li ha fotut una demagogia que flipes quan ha dit que es malgastava diners pagant a terroristes...... Massa bona persona en Solbes. L'altra té la vida massa solucionada amb els 12 milions d'euros que va cobrar quan va sortir d'Endesa. Un advocat de l'Estat parlant d'economia....

Només una dada: L'estat ha guanyat diners al 2007, un 2,23 % del PIB. Inimaginable fa uns anys. I això en un govern d'esquerres. Realment el tema econòmic macro està molt bé, el micro ja es diferent.

Personatge deprimit del dia: Arias Cañete. Fins que Pizarro va "sortir de l'armari" era el responsable d'economia del PP. Es deu haver empasat la tele veient el que feia el "fichaje galáctico estrella". Crec que està més desanimat que els empleats del BBVA quan veuen el que els hi pujen el sou al 2008 després dels beneficis declarats del Banc a l'any 2007 (6.126 milions d'euros) i els diners que va cobrar el cap de l'entitat Francisco González (5,03 milions d'euritos).
Ah, el "colega" acumula plans de pensions per valor de 61,3 milions d'euros. I jo pagant comissions com un idiota.....


2) Resultats anuals Antena 3:
Avui ha publicat comptes anuals del 2007 Antena 3. La tele escombra bastant cap a la dreta. Es la seva línea de pensament. No ens vé de nou. Els beneficis del grup han caigut un 31% fins a 200 milions d'euros. Si ens centrem només a la tele, els ingressos han pujat un 0,2% (lamentable, ja que la inflació va pujar un 4.2% al 2007, vol dir que ha ingressat menys en termes reals descomptant la inflació) i els beneficis també han caigut un 31%.

Les qüotes de pantalla dels anys 2006- 2007 van ser:
Antena 3: baixa del 19,4% al 17,4%
Telecinco: baixa del 21,2% al 20,3%
TV1: baixa del 18,3% al 17,2%
Autonòmiques: baixa del 15,1 al 14,5
Cuatro: puja del 6,4% al 7,7%
La Sexta: puja del 1,8% al 4%
TV2: baixa del 4.8% al 4,6%

Ignacio hiciste bien en marchar de allí.....al menos aún debiste cobrar indemnización.


3) Un rumor avui mig confirmat a la premsa:
Sembla que el tema de Spanair no serà tant fàcil per Iberia. Sembla que hi ha una empresa (Gadair) que ha contactat amb bastants empresaris d'alt nivell de Catalunya per fer una oferta en ferm per la companyia. Si per una vegada unim forces aniria de pebrots. No podem deixar-nos perdre això. Ens fotran l'aeroport a pendre pel sac si Spanair cau en mans d'"Aberia".

4) Un últim tema: Si algú té uns estalvis i pensa entrar a borsa ja que les cotitzacions han baixat, la meva humil opinió es que esperi una mica. L'IBEX està en un canal lateral entre 12.700-13.300 desde fa uns dies. Jo soc dels que m'inclino que baixarà dels 12.700 punts anant a tocar mínims de 12.000. Allí potser es podrà començar a estudiar alguna inversió selectiva. Però de moment els diners en líquid o un FIAMM, si hi ha algú que en tingui (de diners)....

Salutacions a tots.

3 comentarios:

joan tarré dijo...

bon dia a tots
el debat pizarro solbes va ser patètic, el vaig veure fent zappings, i suposo que deu ser per desviació meva, però el pizarrin (gran company de clase) em va semblar una mica perdut. Se li nota que no és polític, pero també se li nota el tufillo de paio amb pasta acostumat a manar. A la que l'apretaven, li costava ser diplomàtic. Solbes, com sempre amb les seves clases magistrals, però poca concreció, el paio es mostra convincent pero no va entrar a fons en res. Fa servir quatre paraules que el que no enten d'economia canvia de canal perque no l'enten, i el que en sap una mica es queda amb les ganes.
Una estona abans, a les 21.00 varem tenir en zp amb el piqueres a tele 5. Quin crack, com s'escapa de tot. La cosa que més m'agrada dels politics, els sents per separat i quasi tots et convencen (fins i tot pique i gallardon).
Capitol a part em mereixen les anades d'oll a de llamazares i la seva cremada monarquica virtual, i la de l'arturet garantint la poltrona i els cotxes oficials en una sessió de preguntes al govern.
En resum, carden tots fastic, per sort el dia 9 estare teballant a madrid i no podré votar. Em queden uns dies per pensar si ho faig per correu.
salut

Carles dijo...

Tu mateix, a lo millor quan estiguis a Madrid i escoltis els clàxons dels cotxes del carrer Genova, t'arrepenteixes de no haver fet el mínim gest democràtic exigible. Quan votes no votes per ells, també votes per a tu....

A mi també m'ha sorprés molt la millora del zp a la tele. L'Ignacio m'ho va dir fa uns dies i no m'ho creia. Ahir el vaig veure i sincerament crec que ha millorat, encara que dilluns ho té difícil.

Apa, pensa amb el cap.

Anónimo dijo...

phils happening callously nbpb discoveries emrshow mcleay technology stadmed absolve whose
masimundus semikonecolori